nieuwe aanpak
Ideeën, Lijstjes, Mijn Bullet Journal, Uncategorized

Nieuwe aanpak weekoverzicht in 2018

Hoewel ik in 2017 mijn weekoverzicht naar tevredenheid heb gebruikt. Had ik het gevoel dat uit er meer uit te halen viel. Of te wel, dat ik het nóg efficiënter kon maken. Daarom ben ik gaan zitten en heb een nieuw design gemaakt. In dit artikel vertel ik je wat ik aangepast heb en waarom. Mocht je dan ook nog willen zien wat ik precies bedoel, kijk dan even naar het filmpje onderaan dit artikel.

Nieuwe aanpak

Zoals ik al vaak heb gezegd, kun je de overzichten in jouw Bullet Journal aanpassen op ieder moment. Dat is één van de dingen die de Bullet Journal zo fijn maken. Met dat in mijn hoofd heb ik nog eens goed gekeken naar mijn journal van 2017 en het begin van 2018. Hoewel het in 2017 goed voor me werkte, was het nog niet het beste voor mij. Wat ik vooral miste in mijn journal was een overzicht waar ik met één blik direct kon zien wat er moest gebeuren en wat ik goed deed en wat juist niet. Tijd dus voor een nieuwe aanpak!

Ik werk heel veel met lijstjes en planningen. Eigenlijk is het dus de uitdaging om mijn planningen op zo’n manier bij elkaar te brengen dat ik ze iedereen dag kan gebruiken in één overzicht.

De lijstjes en acties

Om deze reden heb ik gekozen voor een weekplanner en een actielijst op één enkele pagina. De planner vat eigenlijk alles samen wat ik wekelijks wil bijhouden. De dingen die ik wil bijhouden zijjn:

  • het aantal keer sporten per week
  • voldoende water drinken
  • 6 maaltijden per dag eten

Verder heb ik verschillende planningen die ik iedere maand maak. Denk hierbij dan aan planningen voor:

  • social media posts
  • schoonmaakrooster
  • werk afspraken
  • verhuisactiviteiten

Ieder week loop ik mijn planningen door en plan de acties in mijn actie overzicht. Gedurende de week streep ik mijn trackers af en hou bij of ik voldoende sport, drink en eet. Aan het einde van de week loop ik alles na en evalueer als het ware waar ik verbetering in zal moeten aanbrengen en of ik alles heb gedaan wat moest. Ben ik iets vergeten of hou ik me niet aan de afspraken met mezelf, geef ik prioriteit aan de zaken die zijn blijven liggen en plan ik de week weer realistisch door.

Benieuwd geworden? In het volgende filmpje leg ik het uit:

Ik ga aan de slag met deze nieuwe aanpak en het lijkt er op dat het beter werkt! Ik hou jullie op de hoogte!

Wist je dat je je ook kunt inschrijven om op de hoogte te blijven als ik een nieuw bericht plaats? Schrijf je snel in!

Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven op dit blog en e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.

 

2 Comments

  1. Annette

    Ik ben op zoek naar een handige manier waarop ik mijn huishoudelijke taken (die ik graag uitstel) kan bijhouden en afvinken. Sommige dingen zijn 1 keer in de maand, sommige 1 keer in de 2 weken, sommige iedere week, andere dagelijks. Als ik alles steeds in mijn weekoverzicht opneem krijg ik van die lange lijstjes… Heb je tips?

    1. admin

      Hey Anette,
      Sorry voor de late reactie! Ik ben bezig met verschillende lijstjes, ook voor inderdaad huishoudelijke taken. Maar heb je het al geprobeerd in een maandoverzicht op de nemen? Dan kun je heel fijn plannen en zie je direct wanneer je het voor het laatst hebt gedaan en heb je echt een soort logboek van je huishoudelijke activiteiten. Heb je daar iets aan?
      Succes in ieder geval met plannen en binnenkort zal ik een paar templates voor huishoudelijke lijstjes en planningen online zetten!
      Liefs,
      Merel

Leave a Reply

Required fields are marked*